کنسرو تن ماهی شنگر همیشه در جلسات هیئت دولت سرو می شود

همانطور که می دانید کنسرو تن ماهی شنگر نه تنها خوشمزه است همچنین یکی از بهترین غذاهای مقوی موجود است.

تن ماهی یکی از همیشگی آشپزخانه های ایرانی است. این ماده غذایی ارزان و سرشار از پروتئین است و تا چندین سال پس از خرید خراب نمی شود.

ماهی تن نوعی ماهی است که انواع مختلفی دارد. همه آنها به طور متوسط ​​منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند و همچنین چربی و کالری کمی دارند.

کنسرو کردن ماهی تن با آب یا روغن بر ارزش غذایی آن تأثیر می گذارد. یکی از ساده ترین تفاوت ها این است که کنسرو ماهی تن با روغن کالری و چربی بیشتری نسبت به ماهی تن با آب دارد.

با تمام این فواید، ممکن است از خود بپرسید: آیا ماهی تن واقعا برای سلامتی شما مفید است؟ یا چه مقدار از آن برای بدن خطرناک نیست؟

در این مقاله به ارزش غذایی ماهی تن به همراه فواید و مضرات خوردن آن می پردازیم.

کنسرو

همانطور که گفتیم کنسرو ماهی ارزش غذایی متفاوتی نسبت به آب یا روغن دارد. در جدول زیر ارزش غذایی ۲۸ گرم ماهی تن تازه، کنسرو تن ماهی با روغن و کنسرو تن ماهی با آب قابل مشاهده است.
به طور کلی، کنسرو ماهی تن تمایل بیشتری به سدیم (نمک) دارد و این در هر دو نوع کنسرو مشترک است.

اما مقدار سایر موارد مانند چربی اشباع و کلسترول به نوع مایع داخل قوطی بستگی دارد.

ارزش غذایی ماهی تن بستگی به برندی دارد که آن را عرضه می کند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید همیشه مشخصات روی بسته بندی را بررسی کنید.

نکته خاص ماهی تن با آب مربوط به مقدار بالاتر DHA (نوعی امگا 3) است که فواید زیادی دارد و برای سلامت چشم و مغز اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، ماهی تن به هر شکلی (تازه یا کنسرو شده) منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی مانند ویتامین D، سلنیوم و ید است.