کلاه دوچرخه سواری حرفه ای که می توانید با گذاشتن آن بر سر به گذشته سفر کنید

شایان ذکر است که عملاً هر کلاه ایمنی دوچرخه دارای دور سر قابل تنظیم است. به این ترتیب می توانید آن را با دقت بیشتری روی سر خود تنظیم کنید.

دور بیشتر اوقات با استفاده از یک دستگیره مخصوص که در پشت کلاه قرار دارد تنظیم می شود. در کلاه‌های گران‌تر، می‌توانیم از سیستم BOA برای تنظیم دور کلاه استفاده کنیم.

این روش تنظیم، از جمله، توسط برند Bontrager استفاده می شود. این سیستم در درجه اول از طریق نحوه بستن کفش های دوچرخه سواری شناخته شده است.

از آنجایی که این سیستم مبتنی بر یک دستگیره و خط دقیق است، یکی از دقیق ترین راه های تنظیم به حساب می آید.

باید در نظر داشت که دور سر تنها یکی از نکات مهم در انتخاب کلاه ایمنی است. دومین نکته مهم عمق کلاه است.

بهتر است تعادل مناسب را حفظ کنید، یعنی کلاه ایمنی نباید خیلی کم عمق یا خیلی عمیق باشد. همه چیز به شکل سر ما بستگی دارد.

بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای خرید کلاه دوچرخه سواری حرفه ای، بهترین راه حل این است که به چندین مغازه دوچرخه فروشی بروید و کلاه ایمنی تولیدکنندگان مختلف را امتحان کنید.

فقط از این طریق می توانیم اندازه مناسب را انتخاب کنیم و همچنین می توانیم بررسی کنیم که آیا در یک کلاه ایمنی خوب به نظر می رسیم یا خیر. بعد از همه، جنبه های بصری نیز مهم هستند.

در انتخاب کلاه ایمنی دوچرخه باید به قابلیت های تهویه آن توجه کنیم. اینکه کلاه به خوبی تهویه می شود یا خیر، در درجه اول با تعداد سوراخ های تهویه مشخص می شود.

منطقی فکر کنید هر چه دهانه ها بیشتر یا بزرگتر باشند، کلاه ایمنی به طور موثرتری تهویه می شود.

کلاه ایمنی MTB معمولا بهترین تهویه را دارد. بدتر در این رتبه بندی کلاه ایمنی تمام صورت یا جاده ای با شخصیت آیرودینامیک خواهد بود.