نرخ سیب زمینی جلی درجه یک

سیب زمینی جلی ، از خانواده صیفی جات بوده، که می توان به صورت مستقیم از خود کشاورزانی که آن را کشت می کنند و یا میدان های میوه و تره بار تهیه کرد. سیب زمینی جلی درجه یک ، یکی از انواع سیب زمینی هایی است که توسط کشاورزان ، در شرایط اقلیمی مناسب کشت می شوند.از ویژگی های ظاهری این نوع سیب زمینی می توان موارد زیر را نام برد. سیب زمینی جلی ، بیضی شکل است و تقریبا اندازه ای متوسط تا بزرگ دارد، رنگ پوست و گوشته آن نیز زرد است

بعد کشت شاخه و برگ وسیعی خواهد داشت. اندازه چشم ها در آن کم عمق است. سیب زمینی جلی ، معمولا دیر به بازار عرضه می شود، چون که دوره خواب طولانی دارد، و دیررس می باشد.

نرخ سیب زمینی جلی درجه یک

عوامل موثر بر قیمت سیب زمینی جلی درجه یک

عوامل موثر بر قیمت سیب زمینی جلی درجه یک آنچه که بر روی قیمت سیب زمینی جلی تاثیر دارد، اندازه ، کیفیت و تازه بودن آن نیز، می تواند باشد. در واقع سیب زمینی جلی که اندازه بزرگتر داشته باشد گران تر بوده، همچنین در صورتی که این سیب زمینی های گرد یا بیضی شکل، رنگ پوست و گوشته آن زرد باشد، و عاری از لکه های سبز رنگ و سیاه باشد، روی سطح آن آثاری از گندیدگی نباشد، پوست صاف داشته، و پوست آن نیز سست و پلاسیده نباشد قیمت بالا تری دارند.

همچنین هرچه غده های آن بزرگتر باشد، و عمق چشم های آن کمتر باشد و هنگام پوست گرفتن و قاچ کردن آن ها ، اثراتی از لکه های سفید رنگ و رگه های قهوه ای رنگ نداشته باشد، سیب زمینی جلی تازه تر و مرغوب تری بوده ، از این رو گران تر نیز خواهد بود. همچنین نرخ دلار بر قیمت آن ها نیز تاثیر دارد.سیب زمینی جلی ممتاز ، نیز در بازار طرفداران زیادی دارد، از این رو کشاورزان با وجود دیررس بودن آن به کشت آن می پردازند.

اگر این سیب زمینی ها را بصورت عمده خریداری شود، قطعا قیمتی ارزان تر نسبت به حجم کمتر نیز خواهد داشت. سیب زمینی ارگانیک جلی، پوست آن ضخیم نبوده، و نازک است، و بیشتر کارخانه های تولید چیپس از آن استفاده می کنند، از این رو کیفیت و تازگی آن ، نیز روی قیمت این سیب زمینی ها تاثیر می گذارد. همچنین این نوع از سیب زمینی های مرغوبی است، که عملکردی خوبی داشته، و میزان برداشت از آن بالا است، و از طرفداران آن ها، کارخانه های تولید کننده چیپس است، از این رو برای کشاورز سود آور است.

خصوصیات سیب زمینی جلی درجه یک

خصوصیات سیب زمینی جلی درجه یک همان طور که قبلاً هم ذکر شد، سیب زمینی جلی، که تازه تر باشد مرغوب تر، و نیز درجه یک خواهد بود، از خصوصیات یک سیب زمینی درجه یک جلی، این بوده که آن ها، دارای رنگ پوست و گوشته زرد رنگ بوده، و سطح آن عاری از لکه های سبز و سیاه بوده، و همچنین با پوست گرفتن و برش دادن آن ها، نیز آثاری از لکه های سفید و قهوه ای رنگ نبوده، و یکدست و نیز، زرد رنگ هستند.

از ویژگی های سیب زمینی جلی درجه یک، آن است که دارای غده های متوسط رو به بزرگ می باشد، و عمق چشم ها آن کم بوده، و از این رو طرفداران بسیاری داشته، که یکی از آن ها، کارخانه های تولید چیپس است، که از این سیب زمینی ها بیشتر استفاده می کنند. مرغوب ترین و درجه یک ترین این نوع سیب زمینی ها ، دارای پوست نازک بوده و زیاد ضخیم نیست، و گوشته بیشتری را دارا هستند.

پیشگیری از سفیدی زودرس مو با سیب زمینی

پیشگیری از سفیدی زودرس مو با سیب زمینی با گذشت عمر نیز به طور طبیعی مو ها کم کم سفید خواهند شد، اما به دلایل دیگر، مثل استرس و اضطراب و… و همچنین کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی در بدن، نیز شاهد زود سفید شدن مو خواهیم بود، و همواره بیشتر افراد به دنبال آن هستند ، تا این سفیدی موها را ناپدید کنند، از این به دنبال راه های مختلف هستند، مثلاً رنگ کردن موهای سفید با مواد شیمیایی و دیگر روش ها که ممکن است در هزینه باشد.

با تغذیه از مواد غذایی، که دارای خواص و املاح مناسب برای عدم سفیدی زودرس موها، و تقویت مو هستند، می توانند به رفع مشکل خود نیز کمک کنند، یکی از این مواد غذایی مفید سیب زمینی است، که با داشتن زیر مغذی و درشت مغذی های مناسب برای مو، می توانند چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک طبیعی، برای این مشکل کمک کننده باشد.

سیب زمینی با داشتن املاح مناسب و ویتامین های مفید، باعث تقویت سیستم عصبی، و درنتیجه کاهش استرس و اضطراب که یکی از دلایل زود سفید شدن موها می باشد، است. همچنین می توان از پوست سیب زمینی برای درست کردن ماسک طبیعی، که می توان آن را روی مو ها قرار داد، و به مرور زمان شاهد تیره شدن موها شد، نیز استفاده کرد. چون سیب زمینی سرشار از روی و کروم بوده که برای تقویت و حفظ سلامت مو بسیار ضروری می باشد.

پخش سیب زمینی جلی درجه یک

پخش سیب زمینی جلی درجه یک برای تهیه و پخش انواع سیب زمینی ارزان ، از جمله سیب زمینی جلی ارزان ، می توان به طور مستقیم و بدون واسطه ، در محل های کشت آن ها، از کشاورزان خریداری کرد. و بخاطر ویژگی های خوبی که این سیب زمینی ها دارند، کشاورزان این نوع سیب زمینی، را با وجود دیررس بودن، بیشتر کشت می کنند، و بازار عرضه و تقاضای پر رونقی دارند، که باعث سود آوری هرچه بیشتری، برای کشاورزانی است که آن را کشت و پخش می کنند.

پس از برداشت این سیب زمینی ها توسط کشاورزان، آن ها را با قیمت ارزان تر از کشاورزان خریداری، و با کامیون های حمل بار، تحت شرایط مناسب، در سایر مناطق کشور در میدان های تره بار و… پخش و توزیع می کنند و با قیمت بیشتر به فروش می رسانند.

همان طور که ذکر شد می توان آن را، به طور مستقیم و بدون واسطه از کشاورزان ، با قیمت مناسب تر نیز خریداری کرد، یا می توان آن ها را از میدان های تره بار ، نیز با قیمتی گران تر خریداری کرد، این سیب زمینی ها که، پوست و گوشته زرد رنگ دارند ، طرفداران بسیاری داشته، از این رو باعث رونق کسب و کار کشاورزان شده است.

همچنین در صورت صادرات و پخش، آن ها به کشورهای تقاضا کننده، باعث رونق اقتصادی کشور نیز خواهد شد. تهیه این سیب زمینی ها به صورت عمده، نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.