نحوه تولید شامپو برای موخوره شدید در ایران باستان

مواد مشتق شده از پروتئین، حالت دهنده های محبوبی برای موهای آسیب دیده هستند، زیرا می توانند به طور موقت انتهای شکاف خورده را که از نظر پزشکی به عنوان تریکوپتیلوزیس نیز شناخته می شود، ترمیم کنند.

شامپو برای موخوره شدید مناسب موهای حساس و خشک است. انتهای دوشاخه زمانی ایجاد می شود که کوتیکول محافظ از ساقه موی دیستال از بین رفته و قشر در معرض آن شکافته شود.

پروتئین به کراتین جذب می شود، خاصیتی که به عنوان ماده شناخته می شود، و پروتئین قطعات قشر پوست را در کنار هم نگه می دارد تا شامپوی بعدی اتفاق بیفتد.

راه دیگر برای به حداقل رساندن آسیب مو که ممکن است در اثر شامپو زدن ایجاد شود، جلوگیری از قلیایی شدن ساقه مو است. اکثر مواد شوینده دارای pH قلیایی هستند که باعث تورم ساقه مو می شود. این تورم باعث شل شدن کوتیکول محافظ می شود که مستعد آسیب به ساقه مو می شود.

با افزودن یک ماده اسیدی مانند اسید گلیکولیک می توان از تورم ساقه مو با “تعادل pH” شامپو جلوگیری کرد. شامپوهایی که با pH خنثی فرموله شده اند، برای موهایی که تحت درمان شیمیایی قرار گرفته اند، از رنگ کردن دائمی و یا تاب دادن دائمی مهم هستند.

آخرین و مهمترین دسته از مواد تشکیل دهنده شامپو مو، مواد تخصصی هستند. این افزودنی ها امکان تمایز یک شامپو از شامپوی دیگر را از نظر ادعاهای بازاریابی فراهم می کنند.

ترکیبات اضافی ممکن است ویژگی های عملکردی منحصر به فردی را برای شامپو ایجاد کنند یا ممکن است به سادگی به عنوان عنصر لحظه ای اضافه شوند. یک مثال خوب، اضافه کردن آبجو، در طول دهه 1970، به شامپوها به عنوان یک نرم کننده اضافه بود.

در حال حاضر، هیچ شامپوی حاوی آبجو در جریان اصلی بازاریابی یافت نمی شود. در طول دهه 1990، تولیدکنندگان از افزودن اسید گلیکولیک به شامپو تبلیغ می کردند. همانطور که قبلا ذکر شد، اسید گلیکولیک به عنوان یک تنظیم کننده pH عمل می کند.