نبات چوبی بسته بندی باعث خواب آلودگی می شود

آب نبات سنگی یا نبات چوبی بسته بندی شیرینی است که ایرانی ها معمولاً با چای مصرف می کنند.

آب نبات راک طعم شیرینی دارد و مانند نسخه قدیمی آب نبات فعلی است. در واقع، آب نبات سنگی شکل یکپارچه و متبلور محلول شکر آب است که به صورت سنتی و صنعتی تولید می شود.

آب نبات به دلیل خاصیت ملین و ضد نفخ آن شناخته شده است. در نتیجه در فرهنگ غذایی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

غیر از این، شیرینی سنگی از دیرباز در ایران نماد شادی بوده است. از این رو این شیرینی همیشه در مراسم عروسی در ایران حضور دارد.

هیچ منبع قابل اعتماد خاصی در مورد تاریخچه و منشاء آب نبات سنگ وجود ندارد. اما به احتمال زیاد بومیان ایران و شبه قاره هند اولین کسانی بودند که آب نبات راک را معرفی و مصرف کردند.

کلمه نبات، معادل فارسی آب نبات سنگی، در لغت به معنای گیاه است، زیرا مصریان و ایرانیان باستان داروهای گیاهی را به همان روشی که ما امروزه از آب نبات سنگی استفاده می کنیم، مصرف می کردند.

نبات

آب نبات سنگی از محلول فوق اشباع شکر (ساکارز) و آب ساخته می شود. سپس، در نتیجه یک تغییر فیزیکی وابسته به زمان و دما، کریستال های خیره کننده شروع به تشکیل می کنند.

آبنبات سنگی در ایران انواع مختلفی دارد که از آن جمله می توان به نبات سنگی روی رشته، نبات سنگی روی چوب چوبی، نبات سنگی خرد شده، نبات سنگی مخلوط، نبات سنگی هل و دارچینی، نبات سنگی زعفرانی، پرده نبات سنگی، نبات سنگی پودری اشاره کرد.

این انواع مختلف آب نبات سنگی از نظر ساختار تقریباً یکسان هستند. برخی از آنها از نظر ظاهری متفاوت هستند و برخی دیگر مانند هل، دارچین و نبات زعفرانی طعم دار هستند.

آب نبات روی میله های چوبی از محبوب ترین انواع آب نبات سنگی در ایران هستند.