مراکز عرضه سیب زمینی درشت مرغوب

هر شهری به داشتن یک محصول با کیفیت و مرغوب شهرت دارد و سیب زمینی هم جز محصولات پر مصرف و خوشمزه ای می باشد که برخی از شهر های کشورمان بیشترین تامین کنندگان سیب زمینی درشت مرغوب بازار هستند که این مراکز عرضه سیب زمینی را به صورت عمده به تره بار ها عرضه کرده و فروشگاه ها از آنجا سیب زمینی را تهیه می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند.

مراکز عرضه سیب زمینی درشت مرغوب

خواص سیب زمینی در طب سنتی

خواص سیب زمینی در طب سنتی

از جمله مصارف سیب زمینی به عنوان یک طب سنتی برشمرده می شود: 1. دم کرده دو پوست سیب زمینی برای یک شیشه حاوی آب جوش به عنوان نوشیدنی برای قولنج صفراوی عالی است. 2. دم کرده ده پوست سیب زمینی به ازای یک لیتر آب ادرارآور خوبی است که به دفع اسید اوریک کمک می کند و برای درمان بیماری های کبدی به ویژه روماتیسم، آرتریت و نقرس توصیه می شود علاوه بر این از آن با غرغره برای درمان پیوره و لثه استفاده می شود.

3. برای درمان آفتاب سوختگی، بهترین راه حل این است که آب سیب زمینی را روی نقاط آسیب دیده بمالید. 4. آب سیب زمینی سیاه درمان کننده ورم معده و زخم معده موثر است. 5. برای رفع سوزش، آب یک سیب زمینی را روی نقاط آسیب دیده مخلوط با آب لیمو بمالید. 6. سیب زمینی رنده شده را که به صورت چسبنده می مالند که برای رفع اریسیپل، کهیر و سوختگی استفاده می شود زیرا التهاب را کاهش می دهد، خونریزی را متوقف می کند و باعث بهبود زخم می شود.

7. در برابر ضربه، کبودی و کمردرد از پوست سیب زمینی استفاده می شود. 8. برای رفع ورم پستان یا ورم پستان زنان در دوران شیردهی سیب زمینی تازه و رنده شده را روی محل های مبتلا بمالند. 9. سيب زميني خشك و رنده شده را كه شب در يك ليتر آب مي سوزانند و خيس مي كنند براي رفع آنفولانزا و سرماخوردگي مفيد است.

10. برای ناراحتی ناشی از آفتاب‌ زدگی، سردرد یا میگرن، برش‌ های سیب‌ زمینی آغشته به سرکه را روی پیشانی و شقیقه‌ ها می‌ مالند.11. آب ریشه سیب زمینی تازه جوانه زده را برای درمان آب مروارید روی قطره چشم بمالید. 12. پودر حاصل از سیب زمینی آب شده را برای زخم های واریسی و حمام استفاده می شود که نتایج خوب و مفیدی برای درمان تعرق زیاد و بوی نامطبوع پا نشان می دهد.

5 ویژگی مهم سیب زمینی درشت مرغوب

5 ویژگی مهم سیب زمینی درشت مرغوب

قبل از پردازش یا نگهداری سیب زمینی دانستن بازار نهایی و ویژگی مورد نیاز آن در بازار بسیار مهم است مشخصات سیب زمینی درشت به طیفی از معیارهای کیفی مانند 1.پوشش پوست 2.اندازه 3. رنگ 4.داشتن غده کم 5. سالم بودن بستگی دارد.

محصولات زراعی باید در رابطه با این پارامتر ها قبل و هم در حین پردازش و ذخیره سازی ارزیابی شوند وجود پوسیدگی ها و بیماری ها و یا آسیب های ناشی از کبودی تاثیر بسزایی در کیفیت و توانایی مطابقت با مشخصات درخواستی مشتری خواهد داشت کنترل کیفیت یک سرمایه گذاری است بازرسی اولیه بارها برای بررسی آسیب کبودی و وجود پوسیدگی تعیین می کند که آیا بارها می توانند به طور ایمن به انبار منتقل شوند یا نیاز به پردازش فوری دارند

پس از ورود به فروشگاه نظارت ماهانه بر عواملی که احتمال تغییر آن وجود دارد مانند جوانه زدن، پوسیدگی، تغییر رنگ و برخی بیماری های لکه دار باید انجام شود که یک سیب زمینی مرغوب درشت به صورت پوستی صاف و زرد رنگ، با غده های کم، بدون چروکیدگی و کم خوردگی، در اندازه ی نسبتا درشت، بدون جوانه زدن می باشد.

قیمت سیب زمینی درشت مرغوب

قیمت سیب زمینی درشت مرغوب بهترین سیب زمینی مرغوب تولید شده از قطب های اصلی کشور که با روش های مختلف به بازار عرضه می شود و قیمت سیب زمینی نیز مانند محصولات کشاورزی دارای نوسانات می شود ولی با این حال قیمت آن همیشه مناسب و ارزان است که خرید آن برای همه ی سطح خانوار امکان پذیر می باشد که تغییر قیمت آن به عواملی چون هزینه ی داشت و برداشت، کود دهی، میزلن تولید سالانه، تورم، نوع سیب زمینی، ارگانیک و اصل بودن و دیگر عوامل بستگی دارد.