عرضه سیب زمینی تازه مرغوب

سیب زمینی که یکی از محصولات کشاورزی است در بسیاری از غذاها از آن استفاده می‌شود.سیب زمینی تازه مرغوب در اکثر نقاط کشور کشت می شود ؛سیب زمینی را می توان به شکل سرخ کرده کبابی آب پز یا سوخاری استفاده کرد و به خاطر داشتن ویتامین های فراوان سیب زمینی نقش مهمی در سفره غذایی ایرانیان دارد.محصول سیب زمینی که در کشور ما کشت می شود، در کشورهای همسایه جنوبی و غربی مشتریان خاص خود را دارد و محصول سیب زمینی کشور ما به کشورهایی مانند روسیه، ،قطر،امارات ،عراق و عمان صادر می شود.

عرضه سیب زمینی تازه مرغوب

جامع ترین اطلاعات درباره انواع سیب زمینی

جامع ترین اطلاعات درباره انواع سیب زمینی

  • سیب زمینی در حدود ۴۰۰۰ سال قبل در آمریکای جنوبی و پرو کشت می شده است. انواع سیب زمینی در جهان از هزار گونه فراتر رفته است. سیب زمینی را از جنبه های گوناگون تقسیم بندی می کنند،که از مهمترین آن از نظر طعم، اندازه، شکل، رنگ و محتوای نشاسته ای آن می باشد. .

انواع سیب زمینی:

سیب زمینی پوست قهوه ای:

این نوع سیب زمینی که پوستی قهوه ای دارد و درون آن سفید می باشد. معمولاً سطح روی آن ناهموار است و بیشتر حالت کشیده دارد.سیب زمینی پوست قهوه ای برای رشد به آب زیادی نیاز ندارد و نشاسته در آن فراوان است ؛یکی از بهترین گزینه ها برای سرخ کردن و پختن، سیب زمینی پوست قهوه ای می باشد.

سیب زمینی طلایی:

نوع دیگر از سیب زمینی سیب زمینی طلایی یا زرد است که بیشتر برای پختن غذا و همچنین تهیه پوره استفاده می شود.این سیب زمینی نازک است و رنگ زرد و شفاف دارد.

سیب زمینی شیرین:

این سیب زمینی از سایر سیب زمینی ها شیرین تر است و همینطور مواد مغذی آن نیز بیشتر است. کاربرد این نوع سیب زمینی بیشتر در صنایع کیک پزی است و مغزی نارنجی یا سفید دارد.

سیب زمینی شیرین خواص درمانی نیز دارد که از جمله آن می توان به سلامتی قلب، کنترل دیابت ،درمان استرس، پوست و مو، جلوگیری از سرطان، و درمان بیماری گوارشی، اشاره کرد.

سیب زمینی قرمز:

یکی از انواع سیب زمینی، سیب زمینی قرمز است که رنگ پوست آن قرمز و درون آن سفید رنگ است. علت قرمزی رنگ سیب زمینی وجود ماده ای به نام آنتو سیانین می باشد که نوعی از آنتی اکسیدان است که به کاهش کلسترول بدن کمک می کند.

  • این نوع سیب زمینی بسیار بیشتر از سیب زمینی های معمولی خاصیت درمانی دارد.سیب زمینی قرمز را می توان برای آبپز کردن، سرخ کردن در تنور یا بخارپز استفاده کرد. و همچنین می توان در خورشت ها و سایر غذاها از آن استفاده کرد .استفاده از این نوع سیب زمینی چربی و کلسترول غذا را کاهش می‌دهد.

استانبولی:

نوعی دیگر از سیب زمینی که کوچک و نازک می باشد استانبولی است که هم دارای ویتامین های فراوان بوده و هم مقدار زیادی پتاسیم دارد ؛این نوع سیب زمینی در ایران در بلوچستان می روید.

بررسی کیفیت سیب زمینی تازه مرغوب

بررسی کیفیت سیب زمینی تازه مرغوب چند نکته برای تشخیص سیب زمینی مرغوب وجود دارد:

_ سیب زمینی سفت باشد یعنی وقتی با انگشت آن را فشار دهیم، نباید به راحتی انگشتان در سیب زمینی فرو رود.

  • نباید خراشیده یا پوست پوست شده باشد زیرا ،بریدگی و خراشیدگی روی پوست سیب زمینی باعث خراب شدن زودتر از موعد آن می‌شودوباعث می شود تا باکتری ها به داخل سیب‌زمینی نفوذ پیدا کند. همچنین سیب زمینی نباید طعم نامطبوع بدهد و همینطور نباید جوانه زده باشد، سیب زمینی جوانه زده برای سلامتی مضر می‌باشد و نشان دهنده مکان نامناسبی بوده که سیب زمینی در آن نگهداری و حمل و نقل شده است.

قیمت خرید سیب زمینی تازه مرغوب

قیمت خرید سیب زمینی تازه مرغوب از آنجایی که کشور مایکی از تولید کنندگان سیب زمینی در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید و محصول سیب زمینی ایران به کشورهای همسایه صادر میشود؛ هر سال تقاضا برای خرید این محصول بالا می رود ،طوری‌که بازار محصول سیب زمینی در کشورما همیشگی است و این یعنی کشت محصول سیب زمینی یکی از مشاغل پردرآمد به حساب می آید.

  • در صورتی که قصد خرید سیب زمینی به صورت اینترنتی و آنلاین را دارید، بازار باسکول بهترین مکان است که در آن می‌توان بین کشاورزان و تامین کنندگان محصول ارتباط مستقیم برقرار کرد و اطلاعاتی در مورد قیمت، نوع، و کیفیت سیب زمینی کسب کرد. این بازار امکان خرید با بهترین کیفیت و کمترین قیمت را برای خریدار آن فراهم می‌کند.

قیمت گذاری سیب زمینی هم عوامل زیر بستگی دارد:

عواملی مانند صادراتی بودن سیب زمینی ،نوع سیب زمینی، کیفیت رنگ، بسته بندی از عوامل تاثیرگذار در قیمت سیب زمینی است.وجود یا عدم وجود این فاکتورها می تواند در قیمت گذاری سیب‌زمینی تاثیر مستقیم داشته باشد.

سایت باسکول که در آن تولید کنندگان عمده در زمینه خرید و فروش سیب زمینی فعالیت دارند، بهترین منبع اطلاع رسانی در مورد قیمت انواع سیب زمینی است.