صادرات سیب زمینی ارگانیک درجه یک

سیب زمینی ارگانیک، به دلیل داشتن درجه کیفی بالا، قیمتی مناسب و تقاضا جهت خرید آن از سوی کشورهای همسایه، یکی از انواع محصولات ناب صادراتی ایران به شمار میرود. فروش این محصول در بازارهای این کشورها بسیار چشمگیر بوده که همین امر توانسته انگیزه ی خوبی برای تولید کنندگان این محصول غذایی در کشورمان فراهم آورد. صادرات سیب زمینی درجه یک و مرغوب، به سایر کشورها باعث گرفتن تاییدیه از سوی بازارهای بین المللی شده که این امر در سالهای اخیر، کمک فراوانی به اقتصاد کشور کرده است.

صادرات سیب زمینی ارگانیک درجه یک

مشخصات سیب زمینی ارگانیک درجه یک

مشخصات سیب زمینی ارگانیک درجه یک

سیب زمینی، یکی از انواع محصولات کشاورزی است که مملو از کربو هیدرات بوده و در بسیاری از خوراکهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول، انواع مختلفی داشته و بر حسب نوع و گونه ای که دارد، با قیمتهای متفاوت در بازار به فروش می رسد. در کشت و تولید سیب زمینی ارگانیک و طبیعی هیچ گونه آفت و کود شیمیایی بکار برده نمی شود به همین دلیل درجه کیفی این محصول بالا و قابل توجه می باشد. شایان ذکر است که ایران در زمینه تولید سیب زمینی ارگانیک در جهان، رتبه سیزدهم را کسب کرده است.

سیب زمینی ارگانیک درجه یک ایرانی، پوستی بسیار نازک و شفاف داشته و گوشت آن آبدار و حاوی املاح معدنی، آنزیمها و ویتامینهای مختلفی می باشد. بافت درونی سیب زمینی، زرد مایل به شیری رنگ بوده و عطر و مزه فوق العاده ای دارد. این محصول با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد، به عنوان یک ماده غذایی مفید و زود هضمی بوده که حتی مصرف آن برای بیماران دیابتی نیز مانعی ندارد.

ارزش غذایی سیب زمینی ارگانیک

ارزش غذایی سیب زمینی ارگانیک

سیب زمینی در حقیقت نوعی ” ریشه غده ای” است که از لحاظ مواد مغذی غنی بوده و حاوی نشاسته فراوانی میباشد. به همین دلیل سیب زمینی به عنوان یکی از خوراکهای بسیار مهم جوامع در سراسر دنیا شناخته شده است.

حدودا یک سوم این ماده غذایی را نشاسته تشکیل می دهد. این ماده خوراکی بسیار کم کالری بوده و چنانچه به طرز صحیحی مصرف شود، خطری برای فرد ایجاد نمی کند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، میزان مبتلایان به بیماری سرطان در میان افرادی که دو الی سه بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده مصرف میکنند در مقایسه با سایر افراد بیشتر است.

صد گرم سیب زمینی آب پز، حاوی ۴۵۵ میلیگرم پتاسیم می باشد، به همین دلیل افرادی که روزانه از این ماده غذایی مصرف میکنند، همواره شاداب و سرحال می باشند چراکه پتاسیم تنها عنصری است که باعث ایجاد تحرک و نشاط در افراد شده و به بهتر شدن خلق و خو کمک فراوانی می کند. همچنین ویتامین C بالای موجود در سیب زمینی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند.

در مجموع می توان گفت که سیب زمینی فاقد کلسترول بوده و چربی بسیار کمی دارد، به همین دلیل مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی بلا مانع است.

تولید کننده انواع سیب زمینی ارگانیک

تولید کننده انواع سیب زمینی ارگانیک

استان همدان و استان اردبیل از جمله مناطق تولیدی سیب زمینی ارگانیک کشور ایران به شمار می روند. سیب زمینی استان همدان، به دلیل مرغوبیت و داشتن درجه کیفی بالا، جزو یکی از محصولات صادراتی ایران به شمار می رود. سالانه مقادیر عظیمی از این محصول به شکل عمده به کشورهای همسایه صادر می شود.

سیب زمینی اردبیل، حدودا یک چهارم محصول تولیدی در کل کشور است، سیب زمینی این منطقه، از لحاظ کیفیت عالی و زبانزد خاص و عام بوده و با سیب زمینی تولیدی کشورهای اروپایی برابری می کند. شایان ذکر است که بذر این محصول در فروردین ماه در اراضی این منطقه کشت و محصول بدست آمده در اواخر شهریور ماه برداشت می شود.

تولید کننده انواع سیب زمینی ارگانیک و طبیعی، این محصول را به اشکال مختلف عمده و کیلویی و یا صندوقی با نازلترین قیمت توسط عرضه کنندگان موجود در سراسر نقاط کشور به دست مشتریان عزیز می رساند.

  • تبلیغات: 
    1. نمایندگی فروش گشنیز سنتی
    2. خرید بهترین تخم گشنیز برای کاشت
    3. کشمش طلایی ایرانی هندی
    4. مرکز فروش کشمش تیزابی مرغوب