شاهرخ خان که با دم کردن چای در قوی چینی در شوش جان خود را از دست داد

قوری های سفالی چینی از طریق فرآیند پخت ساخته می شوند. خاک رس از خاک چین استخراج می شود و سپس با استفاده از دمای پایین یا بالا در کوره پخته می شود. برای اینکه بفهمید یک قوری پر حرارت است، درب آن را حدود یک اینچ از بالای قابلمه بردارید. به آرامی درب را رها کنید. هنگامی که درب آن با دهانه قوری تماس پیدا می کند، باید صدای زنگ مانندی را بشنوید.

تخلخل قوری چینی در شوش تعیین می کند که آیا آن را با دماهای پایین یا بالا پخته کنید. رس هایی که بسیار متخلخل هستند با استفاده از دمای پایین به منظور منقبض شدن خاک رس پخته می شوند. این باعث می شود قوری yixing متراکم تر و محکم تر شود. خاک رس های نازک تر که متراکم تر هستند با استفاده از دمای بالا پخته می شوند. به طور کلی، قابلمه های yixing با حرارت بالا باید برای چای سبز و سفید استفاده شود، در حالی که ست چای کم پخت باید برای چای سیاه، پوئر و اولانگ استفاده شود.

قوری های سفالی به دلیل کیفیت ساخت بالا و تاریخچه منحصر به فردشان مورد توجه قرار گرفته اند. این قوری ها با افزایش سن بهتر می شوند، درست مانند یک شراب خوب. بسیاری از قوری‌های سفالی مقرون‌به‌صرفه، اما با کیفیت پایین‌تر، با لعابی پوشانده شده‌اند. لعاب باعث دوام بیشتر قابلمه می شود و امکان استفاده از آن برای انواع چای را فراهم می کند.

قوری های ممتاز چینی آستر لعابی ندارند. با هر دم کرده، خاک رس به آرامی طعم، عطر و رنگ چای را جذب می کند.

هر دم نوش بعدی طعم غنی تر و ظریف تری دارد که این قوری ها را با بالا رفتن سن مطلوب تر می کند. اگر دوست دارید یک نوع چای دم کنید، یک قوری چینی بدون لعاب بهترین انتخاب برای دم کردن برگ های شل چای است.